Måndag :)

Ja då har Sara varit uppe i Gbg och tävlat med fitness :) Kolla bilder på Zariss.blogg.se 
Imorgon ska jag in till sjöbo och så ska vi kolla på film och FIKA tillsammans :) Det var ett bra tag sen men vad gör det ;)

Idag har jag varit ledig och jag har i princip inte gjort någonting alls..  Eller jo jag har kollat på "This christmas" :) Den var bra :) Men det kan man väl inte riktigt kallas för att göra någonting, bara ligga ner och hålla ögonen öppna :P hahaha.. Men ja det är så min dag har varit =)

Imorgon kommer det att hända lite mer, så jag behöver inte ha dåligt samvete för att jag inte gjort något idag ;) hihi

Men jag satt och tänkte på en sak innan.. Min mamma bakar, städar, tvättar, lagar mat och alla annat som ska göras i ett hushåll..Kommer jag någonsin att göra allt det? Visst kommer jag och städa och tvätta.. Men laga mat..? Hmm, det tvivlar jag på!
Igår så skulle jag göra mat till mig och mina syskon.. Vi skulle ha schnitzel, bearnaisesås och pommes. Men det blev ris istället för pommes.. Jag kan INTE koka ris och jag kan definitivit inte göra sås :P Schnitzlarna blev väl som dom skulle (dom ska ju bara stekas..) , men riset...HAH..ja det blev nästan lite grötigt och såg inte alls ut som det skulle :P Såsen blev för tjock..TROTS att jag blandade i extra vatten! Så det blev en misslyckad middag, men det smakade ganska gott :P
Det är faktiskt lite konstigt, för hur äckligt det än ser ut (nästan) så smakar det inte så illa ;) och tur är väl det ! haha..

En sak som jag dock kan göra är paj =) Så det kommer bli min standardrätt om inte mamma lagar mat till mig i framtiden :P Eller om jag inte träffar någon som kommer stå för all matlagning ;) Hihi, ja det vore något :P



På tal om mat.. :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0